Logo gemeente Deventer

Seizoenkaart betaald parkeren

Met een seizoenkaart kan je voor een laag tarief parkeren op betaalde parkeerplekken in de betaaldparkeerzones 3, 8 of 9. Waar en op welke tijdstippen je mag parkeren, is afhankelijk van het soort seizoenkaart dat je kiest: de zone en de uitgebreide of beperkte variant.

Zeg je de seizoenkaart op tijdens de looptijd van de betaalperiode? Dan krijgt je geen geld terug. Onder het tabblad Bijzonderheden lees je meer over het opzeggen van de seizoenkaart.

Iedereen kan een seizoenkaart betaald parkeren aanvragen.    

Een seizoenkaart betaald parkeren is ideaal voor: 

  • mensen die werken in of rond het centrum van Deventer;
  • bewoners die op de wachtlijst staan voor een parkeervergunning of garageabonnement;
  • bewoners die meerdere auto’s hebben;
  • mensen die voor een langere tijd willen parkeren rond het centrum van Deventer.

Seizoenkaart betaald? Dan kan je meteen parkeren 

Heb je de seizoenkaart online aangevraagd en betaald via het Parkeerloket, dan krijg je deze meteen digitaal. Deze staat dan in het Parkeerloket onder Huidige producten. Je kan direct parkeren.

Bekijk de handleiding Parkeerloket (pdf, 1 MB). Hoe het parkeervergunningsysteem werkt, wordt ook uitgelegd in een filmpje.

Bij de balie aanvragen

Een seizoenkaart betaald parkeren aanvragen kan ook bij de balie. Je neemt dan mee:

  • uw DigiD of legitimatiebewijs
  • kentekenbewijs of -bewijzen
  • heb je een lease-auto, neem dan het leasecontract mee
  • een betaalmiddel. Betalen met creditcard is niet mogelijk

Heb je betaald? Dan kan je vanaf dat moment parkeren.

Er zijn seizoenkaarten voor zone 3, 8 en 9. De kosten en parkeertijden verschillen per type seizoenkaart. Bekijk de kaart met de parkeerzones.

In het Parkeerloket betaal je met iDEAL. Je kan kiezen uit 3 betaalperiodes: 3 maanden (kwartaal), 6 maanden (half jaar) of 12 maanden (1 jaar). Je betaalt alleen voor de periode dat je de seizoenkaart betaald parkeren heeft. Zeg je de seizoenkaart op tijdens de looptijd van de betaalperiode, dan krijg je geen geld terug.

 

Zone 3 (tarieven per kalenderjaar, 2025)

Beperkt: maandag tot en met vrijdag (09.00 tot 19.00 uur)

€ 654

Uitgebreid: maandag tot en met zondag (09.00 tot 22.00 uur)

€ 945

 

Zone 8 (tarieven per kalenderjaar, 2025)

Beperkt: maandag tot en met vrijdag (09.00 tot 18.00 uur)

€ 202
Uitgebreid: maandag tot en met zondag (09.00 tot 20.00 uur)

€ 303

 

Zone 9 (tarieven per kalenderjaar, 2025)

Beperkt: maandag tot en met vrijdag (09.00 tot 18.00 uur)

€ 202

Uitgebreid: maandag tot en met zondag (09.00 tot 22.00 uur)

€ 303

 

Betalingsverzoeken staan klaar in het Parkeerloket

Je krijgt 1 maand voor het aflopen van de betaalperiode, een e-mail met het verzoek om de volgende periode te betalen. De betaling staat dan voor je klaar in het Parkeerloket. 

Betaal je niet (op tijd), dan vervalt de parkeervergunning. Je moet dan een nieuwe parkeervergunning aanvragen.

Je wil de betaalperiode veranderen

De door jou gekozen betaalperiode geldt voor de gehele tijd dat je de parkeervergunning hebt. Wil je een andere betaalperiode? Neem contact op via parkeren@deventer.nl. Je kan ook terecht bij de balie.

  • De seizoenkaart is maximaal 1 jaar geldig.
  • Met de seizoenkaart mag alleen geparkeerd worden binnen de zone en de tijdstippen van jouw keuze.
  • Zeg je de seizoenkaart op, dan krijg je geen geld terug.

(Tijdelijke) kentekenwijziging 

Een (tijdelijk) kenteken wijzig je in het Parkeerloket, bij 'Huidige vergunningen'.

Is de kentekenwijziging permanent, dan hoef je verder niets te doen. Is het een tijdelijke kentekenwijziging, bijvoorbeeld een leenauto van de garage? Zorg dan dat je de eigen kenteken op tijd terugzet.

Ik ga verhuizen

Neem contact op via parkeren@deventer.nl. Wij zetten de seizoenkaart betaald parkeren voor je over naar het nieuwe adres. 

Wil je geen gebruik meer maken van de seizoenkaart betaald parkeren? Beëindig deze. Je krijgt geen geld terug.

Mijn bedrijfsnaam verandert

Neem contact op via parkeren@deventer.nl. Wij passen de bedrijfsnaam voor je aan.

Ik wil de seizoenkaart betaald parkeren opzeggen

De seizoenkaart opzeggen doe je via het Parkeerloket of bij de balie. Bij het opzeggen van de seizoenkaart krijg je geen geld terug. Wel kan je de seizoenkaart aan iemand anders overdragen. Neem voordat  je de seizoenkaart opzegt contact met ons op via 14 0570 of parkeren@deventer.nl.

Heb je vragen over het Parkeerloket of mijn.2Park.nl? Stuur een e-mail naar parkeren@deventer.nl

Wil je de parkeervergunning aanvragen bij de balie? Maak een afspraak (kies activiteit Parkeervergunningen).